pátek 10. října 2008

On the road again (part I)

Když vidíte mezinárodní vlak a automaticky se vám stahují hýžďové svaly, znamená to, že je čas vyrazit na cestu.“ J. Labohý

Byl jsem v Bruselu už šestnáct dní. Šestnáct dní ve stejném městě s pouhou jednou výjimkou návštěvy Oostende. Trochu příliš dalo by se říci. Vždyť tenhle usedlý způsob života, to není nic pro mě. A tak jsem nakonec uvítal, že se nenašel nikdo, kdo by jel do Berlína zařizovat prosincovou klimatickou výměnu, a vše jako obvykle zbylo na mě.

Ještě ví
c jsem pak uvítal fakt, že nejlevnější způsob, jak se do Německa dostat, je koupit si Interrail. Pro ty, kdo ho neznají, Interrail je mezinárodní vlaková jízdenka, která platí ve všech vlacích Evropy a dá se s ní zažít spoustu legrace :) Moje platí deset dní, z nichž libovolných pět můžu strávit v libovolném počtu vlaků. A jelikož cesta do Berlína je jeden den a cesta zpět je taky jeden den, tři dny zbývají jen a jen pro mě!

Ale popořadě. Začněme tak, že v pátek ráno kráčím rychlou chůzí na nádraží Brusel Centraal. Je něco před sedmou, ulice jsou vymetené (jakože prázdné, jinak bordelu je a nich požehnaně..) a všechny obchody zavřené. Takže můj plán koupit si něco k snídani a nějakou belgickou čokoládu jako dárek získává zásadní trhliny. A tak hladový usedám do vlaku a po chvilce usínám. Cestující, průvodčí, sny, vůně, smrady a teploty se rychle střídají a pak už jsme v Amsterodamu.

Nevím, kolik z vás má zkušenosti s Amsterodamem, ale koupit si kus chleba, nebo bagetu je tu nadlidský úkon. Na ulicích totiž najdete jenom dvě věci – kola a coffeshopy. Nevím, čeho je tu více, ale ani jedno vám pečivo neposkytne. První pekárnu potkávám po půlhodině hledání a se vzpomínkou na Kolíka a úžasné dlouhé levné francouzské bagety, kterých si zajisté užívá, si kupuju krátkou holanskou za 1,5€. No třeba do ní taky něco přidávaj :)



1 komentář:

Kolík řekl(a)...

No,ten výrok mě fakt pobavil, myslím, že si ho tu dám na zeď, nebo přeložím do francouzštiny a rozvěsím po městě :-) Jo, pokud budeš chtít přijet a budeš sám, tak tě můžu ubytovat u sebe až na tejden, podmínka dvou dnů se vztahuje na dva a více lidí... Ale i to by se možná dalo obejít :-)
Zdar a bagetu...